Veel gestelde vragen algemeen:
 
* Jullie prijzen liggen boven de prijzen in de supermarkt, waarom is dat?
Wij maken alles naar eigen recept en met de hand en daar gaat tijd inzitten. En omdat wij werken met producten van zeer hoge kwaliteit, zoals Belgische chocolade van Callebaut, zijn onze prijzen iets hoger dan de fabrieksproducten.

Logo Callebaut
 

* Mag ik mijn bestelling ook retour sturen?
Ja, je mag je bestelling retour sturen mits de (plastic) foodverpakking ongeopend is. Stuur altijd eerst een mail met foto van het retour te sturen product. Gepersonaliseerde producten mogen niet retour.
Let wel dat de retourkosten voor eigen rekening zijn, zie onze algemene voorwaarden en retourneren pagina. Na jouw melding dat je wilt retourneren, ontvang je van ons een retourbiljet per mail.
 
* Zijn de ingrediënten natuurlijk en/of biologisch?
We werken met zeer goede ingrediënten en letten daarbij op afkomst en kwaliteit. Als een product biologisch is of fair trade, dan vermelden we dat er uiteraard bij. Sommige smaakstoffen die wij gebruiken zijn van niet natuurlijke aard. Maar alles is veilig en verantwoord.
 
* Hoe weet ik dat alles hygiënisch wordt gemaakt/bereid?
Wij werken altijd met handschoenen en haarnetjes.  Mocht er toch iets niet in orde zijn, dan kun je altijd contact met ons opnemen.
 
* Ik ben allergisch voor noten, pinda’s. Ik mag of wil geen dierlijk vet of eiwitten. Ik heb een koemelkallergie. Ik heb een glutenallergie. Hoe weet ik of ik een product wel of niet kan bestellen?
Alle allergie- en ingrediënten informatie kun je vinden bij de producten onder allergie.
 
* Ik ben vegetariër, veganist, hebben jullie ook iets voor mij?
Ja, voor de vegetariër is er voldoende keuze. Voor de veganisten is het wat beperkter. Ook deze informatie kun je vinden onder de product omschrijving.
 
* Hoe lang duurt het voordat ik mijn bestelling in huis heb?
Gemiddeld duurt het tussen de 3 en 5 werkdagen voordat je jouw bestelling ontvangt. Omdat wij alles met de hand maken heeft dat tijd nodig. Mocht het toch langer duren, dan nemen wij altijd contact met je op. Wil je iets bestellen voor een feest, verjaardag of feestdag, bestel het dan tijdig! 
 
Let wel: PostNL bezorgd geen brievenbuspakjes op maandag, hou daar rekening mee.

* Kan ik ook iets bestellen voor een ander?
Jazeker, je kunt een ander adres invullen waar je het pakje naar toe wilt laten sturen. En wij pakken het leuk in, iets wat wij bij elk pakje doen.
Ook doen wij er een gratis zelfontworpen kaart bij.
 
* Past het pakje wel door mijn brievenbus (bij brievenbuspakje)?
Voor een tijdige bezorging is het van belang dat de brievenbus op het ontvangstadres aan de eisen van de wet voldoet. 
Vertraging van je bestelling kan worden veroorzaakt doordat je brievenbus niet voldoet aan de vereiste maat. Die moet minimaal 26,5 cm lang en 3,2 cm hoog zijn.
Bij oude deuren of buiten busjes is dat soms het geval. Denk ook aan tochtborstels, die kunnen ook de inwerp opening verkleinen waardoor het pakje niet past.

 

* Leveren en verzenden jullie ook naar het buitenland?
Ja, wij leveren en verzenden naast Nederland ook aan België.
Wil je een pakje aan een ander buitenlands adres geleverd hebben, stuur het dan eerst naar jezelf en stuur dan zelf het pakje door.
 
* Ik heb een huisdier die bij mijn post kan, kan dat kwaad?
Let wel goed op met huisdieren. Heb je zelf een huisdier of heeft de ontvanger een huisdier, houdt er dan rekening mee dat chocolade giftig en zelfs fataal kan zijn voor huisdieren (met name honden).
 
* Leveren jullie het hele jaar door?
Ja in principe wel, maar bij langdurig zeer warm weer (= hittegolf) stoppen wij even met verzenden. Je wilt tenslotte geen plakkerige chocolade uitpakken toch?!
 
Dat kondigen we dan op onze homepagina en op onze social media aan. Heb je al bestelt en betaald? Dan sturen wij jou een mailtje met de opties: later verzenden of annuleren. Bij annuleren storten wij  je betaling (= betaling artikel en verzendkosten heen) terug.

Heb je een buitenbus die in de zon staat? Hou er dan rekening mee dat je bestelling sneller kan smelten en/of bederven.
 

* Wat zijn de bezorgkosten?
Een bestelling verzonden per brievenbuspakje kost €3,57 en per pakketpost €5,95. Naar België zijn de verzendkosten €8,75.
Voor meer informatie zie verzendkosten.
 



Veel gestelde vragen karamel:
 
* Welke hoeveelheid zit er nu in de potten?
Onze grote potten zijn gevuld met 275 ml en dat is in dit geval ook bijna 275 gram. Het zelfde geldt voor de 50 ml potjes.
 
* Hoelang is karamel houdbaar?
Wij maken en leveren alles zo vers mogelijk. De houdbaarheid voor een ongeopende pot is ongeveer 12 maanden. Na opening is de karamel nog best lang houdbaar, zeker 3 maanden (binnen de T.H.T. datum natuurlijk) mits koel en goed afgesloten bewaard.
De uiterste houdbaarheid datum (THT) staat geprint op een etiket welke achter het verpakkingskaartje is geplakt.

* Hoe bewaar ik karamel?
Het beste is donker, koel (geen koelkast!) en goed afgesloten.

* Kan ik karamel verwarmen? Ja zeker dat kan. Haal de gewenste hoeveel uit de pot en plaats dit in een magnetron bestendig bakje. Verwarm de karamel dan op 500 watt voor ongeveer 30 à 40 seconden. Het kan ook in een pannetje op laag vuur.
 
 

Veel gestelde vragen marshmallows:

* Hoe werkt het met bestellen?
Je kiest je smaak en per smaak bestel je een verpakking van 2 reepjes per smaak.
Deze verpakking heeft dus 1 smaak.
 
* Klopt het dat er gelatine in zit?
Ja dat klopt, gelatine is een eiwitproduct afkomstig van varkens of rund. Wij gebruiken de varkensvariant, dus als je geen varken mag eten uit geloofsovertuiging, of je bent vegetarisch, veganist of je bent er allergisch voor, dan zijn marshmallows niet het product voor jou.
 
* Hoe bewaar ik marshmallows het best?
Bewaar ze donker, koel (geen koelkast!) en luchtdicht in het plastic (het verpakkingszakje of vershouddoos.. Ze kunnen ook in aluminiumfolie verpakt worden.
 
* Hoelang zijn marshmallows houdbaar?
Wij maken en leveren alles zo vers mogelijk. De houdbaarheid verschilt ook wel per smaak en ingrediënten. In principe zijn marshmallows wel 3 maanden houdbaar, maar wij adviseren om het binnen 2 à 3 weken te consumeren i.v.m. versheid en kwaliteitsgarantie.
De uiterste houdbaarheid datum (THT) staat geprint op een etiket welke op de achterkant van het verpakkingskaartje is geplakt.
 
* Zijn alle reepjes even groot/zwaar?
Ja alle reepjes zijn even groot, dat is ca. 8 x 3 x 3 cm.
Het gewicht hangt af v/d ingrediënten, maar zal bij marshmallows niet zo veel van elkaar verschillen.
 

Veel gestelde vragen chocolade:
 

* Hoe kies en bestel ik de smaken?
Alle chocolade reepjes (chocpops, granookies en maeshmallow reepjes) zijn te bestellen per 2 per smaak. Alle combinaties zijn mogelijk en lopen dus per 2 op (2 - 4 - 6 enz.)
 
* Hoelang is chocolade houdbaar?
Wij maken en leveren alles zo vers mogelijk. De houdbaarheid verschilt ook door het gebruik van de ingrediënten als vulling.
De chocolade reepjes zijn 3 maanden houdbaar, maar wij adviseren om het binnen 2 à 3 weken te consumeren i.v.m. versheid en kwaliteitsgarantie.
De uiterste houdbaarheid datum (THT) staat geprint op een etiket welke op de achterkant van het verpakkingskaartje is geplakt.
 
* Hoe bewaar ik chocolade?
Het beste is donker, koel (geen koelkast!) vochtvrij, en luchtdicht in het plastic bewaren. Het kan ook in aluminiumfolie verpakt worden.
 
* Ik heb een witte waas/aanslag op mijn chocolade zitten, is de chocolade nu bedorven?
Nee maak je geen zorgen, die witte waas kan helemaal geen kwaad en de chocolade is nog prima te consumeren. (mits binnen de THT)
 
Hoe komt die witte waas nu op de chocolade?
Dat komt omdat de kristallen beschadigd zijn geraakt. Dat kan meerdere oorzaken hebben zoals:
  • Temperatuur, chocolade houdt niet van te koud of te warm. Houdt de chocolade het liefst tussen de 12 en 18 graden. Boven de 25 graden kan de cacaoboter gaan uittreden. Bij afkoeling kristalliseert de cacaoboter en veroorzaakt een witte waas, ook wel vetrijp genaamd.
  • Vocht, chocolade kan niet tegen vocht of vochtige ruimtes, zoals de koelkast. Door de condens ontstaat die witte waas ook wel suikerrijp genaamd. Door het vocht komen er suikers uit de chocolade los, dit geeft witte vlekken op de chocolade.
  • Verwerking zoals tempereren, dit is een proces waarbij de chocolade naar de juiste verwerkingstemperatuur wordt gebracht, zo rond de 45 graden. De cacaoboterkristallen en de suikerkristallen worden dan gescheiden. Dan laat je de temperatuur weer dalen tot 30 graden en dan ontstaan er weer hele kristallen. Dit noemen we tempereren. Als dit proces niet goed gebeurd en de kristallen niet goed herstellen, dan krijg je die witte waas.
     
* Gebruiken jullie ook eerlijke chocolade?
Ja dat doen we zeker, dat vinden wij ook heel belangrijk. Wij gebruiken Growing Great Chocolate van Callebaut.
Je hebt vast wel gehoord dat er voorspellingen zijn dat er straks geen chocolade meer te verkrijgen zou zijn. Dat zou heel slecht nieuws zijn, want dat wil niemand tenslotte.
Om dat nu te voorkomen heeft Callebaut het Growing Great Chocolate programma opgezet.

Logo Growing Great Chocolate Callebaut

Eerlijk voor de boeren en heerlijk voor de consument.
Een programma waarbij Callebaut nauw samenwerkt met geselecteerde boerencoöperaties in West Afrika voor een duurzame cacaoteelt. Het programma gaat erom een positieve verandering teweeg te brengen in de cacaoteelt zoals:
  • Cacao van hoge kwaliteit te telen en de productiviteit te verhogen. Betere kwaliteit om een toekomstige oogst te blijven garanderen, daar zijn betere productiepraktijken voor nodig.
  • Betere en stijgende inkomens voor de boeren en een goede opleiding. Door rechtstreeks partnerschappen aan te gaan met de coöperaties en door eerlijke prijzen te garanderen, kan Callebaut meehelpen om de cacaoboeren een beter inkomen te verschaffen. Een opleiding zorgt ervoor dat de boeren op een duurzame en verantwoorde manier gaan telen. Iets wat nodig is om ook de generaties hierna nog van werk te kunnen voorzien. Ook het betrekken van vrouwen en meisjes heeft grote prioriteit.
  • Het verhogen van de levenskwaliteit van de boeren. Toegang tot onderwijs, zuiver water en gezondheidszorg geeft grote verbetering aan hun leven.



Volg ons op social media

    Facebook        Instagram

Contact


Need for Sweet
Fuchsiastraat 143
2565 PP Den Haag
06-23198606

Alle bedragen zijn inclusief BTW - Powered by CCV Shop software webshop

Deze website gebruikt cookies om het bezoek te meten, we slaan geen persoonlijke gegevens op. Zie ons Privacy Statement.